BraunAbility - Carospeed® Classic

Carospeed Classic to system gaz-hamulec typu ciągnij-pchaj, montowany pomiędzy kierownicą, a lewarkiem automatycznej skrzyni biegów. Dźwignia jest bardzo prosta w obsłudze, dodajemy gazu pociągając ją lekko do siebie, a odpychając hamujemy. Dodatkowo urządzenie wyposażone jest w blokadę hamulca, aby można było łatwo zmienić kierunek jazdy lub włączyć napęd. Prosta zasada działania jest całkowicie bezpieczna dla samochodu (nie ma możliwości dodania gazu przy wciśnięciu hamulca - co może prowadzić do uszkodzenia automatycznej skrzyni biegów), a montaż przeprowadzany jest w sposób nienaruszający żadnych elementów samochodu (po demontażu samochodu nie zostają, żadne otwory itp.).

 
 

Urządzenie dostępne w kilku opcjach: Standard (z blokadą hamulca), Kierunkowskazy (z włącznikiem kierunkowskazów w górnej części dźwigni) oraz dźwignie z uchytem T zamiast gałki. Carospeed jest urządzeniem mechanicznym, co decyduje o jego niezawodności, przy wykonaniu poprawnego montażu. Samochód z zamontowanym systemem Carospeed można cały czas prowadzić za pomocą pedału gazu i hamulca.

Montaż oprzyrządowania Carospeed trwa około 3 dni. Na pytanie dlaczego odpowiadamy poniższym schematem adaptacji:

  • 1 dzień to wykonanie i dopasowanie uchwytu pod fotel oraz opracowanie wszystkich mocowań do pedałów, dokonujemy próbnego montażu, aby upewnić się, że wszystkie funkcje działają prawidłowo. Hamulec musi był łatwo dozowalny, działanie dźwigni musi być wystarczająco lekkie i płynne, a przy tym dobrze wyczuwalne. Działanie gazu musi być także łatwo dozowalne, zakres działania dźwigni odpowiedniej długości z możliwością włączenia tzw. kick-down (szybkiego przyśpieszenie poprzez całkowite dodanie gazu). Wszystko wykonujemy w sposób, aby nie było konieczności naruszania samochodu (nie wykonujemy otworów w tapicerce, ani w karoserii, nie przycinamy plastików), po demontażu urządzenia w samochodzie nie pozostaje po nim żadnego śladu.
  • 2 dzień to lakierowanie proszkowe wykonanych elementów. Lakier proszkowy zapewnia odpowiednią estetykę całego urządzenia w samochodzie, a także trwałość dobrego wyglądu. Żadna inna metoda nie zapewni ochrony przed korozją naszych elementów w panujących u nas warunkach pogodowych, szczególnie w okresie jesienno-zimowym.
  • 3 dzień to montaż urządzenia, wykonanie podłączenia do instalacji samochodu, wykonanie jazda testowej i przekazanie samochodu klientowi

Przy dokonywaniu adaptacji samochodu dla niepełnosprawnych nie warto się śpieszyć, ze względu na bezpieczeństwo działania oprzyrządowania, estetykę jego wykonania i trwałość urządzenia. Każdy samochód jest praktycznie inny, dlatego dzięki poświęceniu odpowiedniej ilości czasu możemy osiągnąć zadowalające Państwa wyniki i zapewnić dobrze działający system gaz-hamulec, a więc skutecznie, estetycznie i komfortowo działające oprzyrządowanie do Państwa samochodu.

Partnerzy